Amerika’da Perakende Sektöründe Önemli Günlere Girildi
Amerika’da perakende sektörü için heyecanlı günler başladı. Kasım ayının 4. perşembesi Şükran Günü ile başlayan bu dönem, Black Friday, Küçük İşletmeler Cumartesi ve Siber Pazartesi gibi indirimli alışveriş günleriyle devam ederek Noel ve Yılbaşı Gecesi’ne kadar sürecek.
Siber Pazartesi’nde tüketicilere sunulan fırsatlardan yararlanarak alışveriş yapan mağaza müşterileri, bu yıl toplamda 13,3 milyar dolar harcama yaptı. Adobe Analytics verilerine göre, çevrim içi harcamalar geçen yıla kıyasla yüzde 7,3 arttı.
Amerikalı tüketicilerin Şükran Günü’nden Siber Pazartesi’ne kadar olan 5 günlük dönemde yaptığı çevrim içi harcamalar ise geçen yıla göre yüzde 8,2 artarak 41,1 milyar dolara ulaştı.
Şükran Günü’nde çevrim içi harcamalar yüzde 8,8 artışla 6,1 milyar dolara çıkarken, Black Friday’de yapılan harcamalar da yüzde 10,2 artarak 10,8 milyar dolara yükseldi.
Amerika Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF), Şükran Günü’nden Siber Pazartesi’ne kadar olan 5 günlük süreçte 197 milyon kişinin alışveriş yapacağını tahmin ediyor.